Halo, volk! (1 online) 1 Gast
|
|
|
ONDERWERP: Halo, volk!
|
|
|
|
Re: Halo, volk! 7 Maanden, 3 Weken geleden
|
|
tja, als er toch geschonken word dan ben ik de brugse zotte wel, ehmmm... neem ik de brugse zotte wel  ) *lol*
|
|
|
|
|
|
|
De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
|
|
|
|
Halo, volk! 8 Maanden, 1 Week geleden
|
|
Is er iemand? Een Trippel graag, en neen, het gaat niet goed met mij, patron.
Ik ben moedeloos aan 't worden omdat ik mijn gedichtjes op de site niet naar mijn hand kan zetten. Tik ik op 'enter', spring de volgende regel - die ik wat lager wil, wel drie regels, 't kunnen er zelfs vier zijn, verder.
(neemt een ferme slok vanonder de schuimkraag van haar bier)
Zou je daar nu niet van ontploffen? En d'r is niks aan te doen! Als ik op 'bron vermelden' klik, zie ik het gedicht in HTML geschreven staan.Ik zou graag iets kunnen wijzigen aan die bron, zodat ik maar 1 <br> heb i.p.v. weet ik veel hoeveel, zodat ik naar wens mijn gedicht ter plekke zou kunnen bewerken, tout court.
Is dat nu écht zo moeilijk om die mogelijkheid aan te bieden? Ik weet dat het kan, dat je html kunt schrijven op sites, ik weet het goed! Waarom niet hier?
Eerlijk...
(neemt nog een ferme slok en is wat aan 't kalmeren)
...ik was te boos om het te proberen, misschien kan het? Kunen we de brontekst wijzigen, kunnen we, via HTML of een andere taal het gedicht naar wens bewerken op de site zelf? Ik verander om de haverklap van gedacht, wil iets wijzigen, wil iets laten inspringen, wil witregels van plaats verwisselen etc... en dan moet ik zeker weer naar zoiets als Word maar dan van Open Office.org om dat te doen, dan weer naar pt, komaan!
(drinkt haar pint leeg, laat een verbouwereerde ober achter, en een heleboel klanten, ook tooghangers, die zeggen: wat kan dat mens toch zeuren! Er werd toch BELOOFD dat het goed zou komen. Pfff... wat een ongeduldig jonk is me dat!)
Awel, 't kan me nu niet schelen zie. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Halo, volk! 8 Maanden, 1 Week geleden
|
|
hoi Deirdre,
we snappen je probleem, maar we moeten geduld hebben  , degene die de site bouwd heeft veel andere werk. en helaas kunnen wij dit niet zelf, anders was het al opgelost.
ik geloof dat ik het al eens ergens heb aangehaald, in oktober (herfstvakantie) komt hij naar mij en zullen we de site volledig in orde brengen, natuurlijk zullen er altijd foutjes kunnen blijven.
ja het is een lange tijd nog ik weet het, probeer geduld te hebben  , dan krijg jij maar ook alle andere leden iets goeds terug
en uuhhh... proost heh 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yep, beloofd, ik zeur er niet meer over. Maar dan moeten mijn lezers weten dat vreemde sprongen e.d. niet mijn bedoeling zijn. Ik voel me zo'n clown onder die vreemde lay-out
Maar jij bent lief, Poëzietuin, en ik begrijp het probleem. Ik hoop maar dat er snel iemand gevonden wordt die wat tijd heeft om het comfort van de plaatsers te verbeteren.
En ach... misschien is de dichter maar een clown. Zing voor een stukje mee op de tonen van Ben Cramer's "De clown" (wel ergens te vinden voor wie het échte lied wil horen)
hij was een poëet
het was niet zijn wens
hij werd zo geboren
hij was ook maar een mens
hij zei nog geen woord
maar voelde het "zijn"
hij zoog aan z'n moeder
haar borst heelde pijn
de herinnering blijft
in dat kind van weleer
het kan niet meer vergeten
het weet altijd weer
de dichter een koe
herkauwen nooit moe
een up en een down
hij is maar een clown
(Deirdre, toen onder eigen naam, elders... Mag ik evenwel respect blijven vragen voor mijn schuilnaam, mijn pseudo, hier en nu?)
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
we bergijpen het, maar tot nu to zien we geen reactie waarin staat dat ze zeuren over je lay-out  , natuurlijk heb je lezers van buiten maar die kunnen wij niet zien.
nog even een puntje, vergeet net wij zijn een gratis site, dus waar we alles kunnen en mogen neerzetten is gratis, als het perfect zou kunnen kost het geld  , dat hebben we niet, we zoeken nog altijd sponsoren dus als je er een weet graag 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oh, ik zou een betalende site niet eens abnormaal vinden, bijvoorbeeld betalen voor het plaatsen van pakweg 10 gedichten per keer. Geen abo, want als je dan eens een tijd niet plaatst, betaal je voor niks hè. Maar... dan moet de kwaliteit van zowel het programma als de feed-back gegarandeerd zijn. Dan wordt betaald voor het comfort én voor de "opvolging", dat zou ik prachtig vinden mocht zoiets bestaan. Ik zou het als een soort literaire discussiegroep beschouwen. Die bestaan en vragen "lidgeld", en verzekeren dan een comfortabele ruimte, een gespreksleider, en een zeker niveau van de leden.
Tja... wat nu gedaan? En steeds weer moeten horen: het is gratis, waarna onuitgesproken "hou je bek, een gekregen paard kijkt men niet in de muil", da's ook niet leuk... Wat nu gedaan? Waar geld vandaan gehaald? En hoeveel?
Succes in alle geval. Ik wacht wel op betere tijden.
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Halo, volk! 7 Maanden, 4 Weken geleden
|
|
Een sterke koffie, patron. En of alles goed is? Alles prima, boss! De bomen staan buiten en de vogels lopen barrevoets, wat wil je nog meer? En dat ik er een beetje moe uitzie? Ach man, ik heb een nachtje doorgestoken. Allez, doe er maar een pousse bij, bij die koffie. En waarom ik nu nog wakker ben? Omdat ik een supermooi gedicht gelezen heb, alweer,
Karel van de Woestijne
(1878-1929)
Ik zal u niet beminnen...
Ik zal u niet beminnen,
gij, die in vreê-gewaad
voorbij mijn torve zinnen
langs-heen mijn leven gaat.
Ik zie uw rústige ogen,
en 'k weet hoe góed ge zijt:
úw tederheid, gebogen
over mijne eenzaamheid.
En 'k heb u niets verborgen
van blijheid, drift en leed,
en hoe uw plegend zorgen
me in stilte wenen deed.
Maar - 'k zal u niet beminnen,
met brandend hart en brein;
ik wil u niet beminnen:
ik wil gelúkkig zijn.
Karel van de Woestijne
Uit Het vaderhuis 1896-1903
cyclus 'Verzen aan ene vrouw'
torve = nors; ruw; woest
Karel wie? Nou, patron, Karel om 't even, is al dood trouwens, was mijn eerste leraar in het dichten, een taalvirtuoos.
(patron zwijgt)
(patron denkt: wat een rare kwasten, die poëten)
Patron, pak er ook eentje!
(Patron neemt ook een straffe koffie)

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kijk seh! Als ik zoiets lees kan ik goedgezind naar mijn werk vertrekken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hé, zie ik daar mirabelle voorbijrijden. We zwaaien naar elkaar... heb een plezante werkdag, mirabelle!
Dat was gisteren.
Patron? Paaaa-tron!!!!
Jajaja, ik kom.
Komt hij daar vanachter de toog gekropen, op handen en voeten.
Awel, wat is't jong, iets kwijt?
De kluts!
Kom dat tegen!
Zeg wel, mijn café is dag en nacht open, maar zie jij een levende ziel?
Ha nee.
Ik kijk wat rond, en plots valt mijn oog op een tegeltje naast een reclame voor Brugse Tripel.
Patron, een Ricard zonder ijs, wel met koud, ijskoud water hè.
Het tegeltje fascineert me. Ik ga er dichterbij staan en lees:
DE SCHORS
BEWAART H
ET TEKEN D
AT IK OOIT I
N DE STAM
HEB GEKER
FD DE KER
F BLIJFT, A
L HEB IK N
OG ZO TAM
MIJN LEVEN
VOL FABEL
S GEVERFD
Ik zet mijn leesbrilletje op en lees onderaan:
"Hugo Claus' kwatrijn voor A. Pepermans"
En zeggen dat ik dit ooit zag op een flyer over Watou. En het zo veelzeggend vond.
Ik zwijg en nip aan mijn Ricard... ik zwijg lange tijd. Ik denk aan de fabels... Ober zwijgt ook, er is iets van Suzanne Vega op de weet ik veel wat voor soort electronisch ding, een stel zwarte bakken naast de toog... en écht, écht waar het begon te regenen, het regende zo zacht... uit mijn ogen.
Ober heeft het niet gezien, gelukkig maar. Hugo toch...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Halo, volk! 7 Maanden, 2 Weken geleden
|
|
Re: Halo, volk! 1 Week, 3 Dagen geleden
*bestelt een mystic en overweegt of ze bovenstaande woorden serieus gaat lezen voor ze die opheeft...* (car)
Awel car, is 't al bezonken? Ik bedoel, die "mystic", natuurlijk
Tja... Mij zegt de tekst heel wat. Te meer: ik wist niet eens dat ie van onzen Hugo was, Hugo die ook Nederland lief had. Misschien was Vlaanderen wel te klein voor hem, wie weet... Zijn naam staat er in "bijsluiterlettertjes" onder, ik had, echt waar, een vergrootglas nodig om hem te lezen.
Glas, zei ik glas? Hup, we drinken d'r eentje op. Nog een mystic voor jou? Ik wil die ook wel even proeven, misschien word ik dan wel een mystica
Geef mij maar een slaapmutsje, patron, een zoethoudertje, een Vanille van Filliers.
'n Nacht, car, slaap lekker!
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Halo, volk! 7 Maanden, 3 Weken geleden
|
|
|
*bestelt een mystic en overweegt of ze bovenstaande woorden serieus gaat lezen voor ze die opheeft...*
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Re: Halo, volk! 7 Maanden geleden
|
|
1 Week, 3 Dagen geleden
Ha ja, daar waren we gebleven?
Staat de patron door 't venster te staren, zwiert er een blondine weg op een niet nader te benoemen vehikel.
Car?
Ja, z'is weg, z's gaan zwemmen.
Ha. Goed. Hebt ge soms een asbakje voor mij?
Wablieft?
Ne cendrier, et pour les Flamants la mëme chose.
Maar madammeke, ge weet toch dat er niet meer mag gerookt worden, dat er zelf geen asbakken mogen staan, al wilden we in ieder asbakske een cactus zetten, gekocht aan de deur, ter ere van de kansarmoede.
't Is toch "kans"-armoede dat ge zegt, patron.
Ja, kans of zoiets, en armoede daaraan geloof ik.
En gij krijgt geen kans om een keuze te maken of er in uw bloedeigenste handelszaak mag gerookt worden? Awel, die cactussen, kak tussen!
(Patron buigt het hoofd. Uit machteloosheid, onderdanige gelatenheid zult ge denken? Neenee, om te kijken of zijn pakje Richmond nog ergens tussen de weggemoffelde asbakken ligt, zijn Rizzla en zijn aanstekertje . hèhè!)
Ach patron, 'k zal mij dan maar troosten met een Jupke. Waar is de tijd!
Merci, bedankt, 'k zal 't op de stoep gaan uitdrinken, het glas zet ik op de vensterbank.
Zie mij hier nu zitten, rillend in de avondlijke kou... en denkend aan een gedichtje dat ik ooit zo liefdevol schreef voor mijn kleine ballerina, haar oplichtende spitzen, mijn rokertje...
ik roep zo graag de kleine ballerina
als mijn gedachten stokken
in de wielen van mijn doen
zij danst ze los en dun
[met froezel en op rode spitzen
kruidig blad
gerold in vlas en kemp]
naar alle hoeken
van de kamer verder nog
het raam de straat en dan
ze zijn niet weg
wie weet hoe ver ze gaan
Ik ga naar huis!
Groet van
Deirdre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|